pondelok 29. júla 2013

Ako premeniť odpoveď NIE – Na Jasné chcem to HNEĎ!

URČITE STE UŽ PREDTÝM X-KRÁT POČULI, ŽE NIE ZNAMENÁ VLASTNE IBA ODLOŽENÉ ÁNO, ALEBO MOŽNO NESKÔR A POD.....


Hmm, kde začať, väčšina ľudí (ktorí nemajú predošlé skúsenosti s predajom, alebo akoukoľvek interakciou vo vzťahu k predaju) sa snaží „natlačiť“ niekomu svoj produkt, službu alebo jednoducho niečo, čo práve v danom štádiu predáva (ponúka).
 
Druhá strana mu povie NIE –a oheň je na streche.
Zľakne sa – zoberú odpoveď NIE ako definitívnu, povedia si OK (v mysli si hľadajú rôzne dôvody .....ich produkt je nekvalitný, nikto nemá záujem, roztočia si vlastnú „mozgovú špirálu“ ) a nechajú zákazníka „plávať“ (napríklad do vôd inej spoločnosti, lepšieho predajcu .... atď).
 
Ako to prebieha?
 
Poďme sa pozrieť na ľudskú myseľ. Stav mysle každého človeka je jeho vlastná realita. Je to svet, ktorý si vytvoril a v ktorom žije. Je to to, čo si človek o sebe myslí. V niektorých prípadoch môžete mať pravdu, ale v mnohých sami seba limitujete. Vašou mysľou sa hmýria rôzne presvedčenia, názory, zážitky
 
Keď vychádzame zo základnej psychiky ľudí – podľa rozpoloženia mysle delíme ich na
Dve skupiny ľudí:
 
P – proaktívne rozpoloženie mysle (cca 1 % ľudí sa nachádza v tomto rozpoložení)
R – reaktívne rozpoloženie mysle (zvyšných 99% ľudí sa nachádza práve tu – tzn. Že iba reagujú na to, čo sa deje okolo nich)
 
A kde ste Vy? Vy ste v tomto prípade niekde medzi (v strede, bližšie k jednej, alebo druhej skupine)
 
Ak čokoľvek ponúkate, máte produkt, ponúkate zlepšenie – riešenie a pod, narúšate vrstvu, ktorú ma vytvorenú R okolo seba. Ako prvá obranná reakcia na to, že preniknete do tejto zóny je NIE. Vy chcete od človeka zmenu. Ľudia v prvom momente nechcú zmenu (aj keby mala byť k lepšiemu). Hľadajú spôsoby, ako sa jej vyhnúť, pretože každá zmena so sebou prináša námahu, energiu, ktorú musia vynaložiť na jej dosiahnutie (paradoxne aj vtedy, ak nemusia nič spraviť).
 
A teraz to príde.
 
Odpoveď NIE Vás vyradí, spraví z Vás obeť a ocitnete sa v situácii, kedy sa zrazu musíte brániť. (sklopíte uši, zosmutniete...)
 
Odpoveď NIE je spôsob, ako si druhá strana bráni vlastné presvedčenie – bez ohľadu na to, čo im ponúkate, akú pridanú hodnotu.
 
Ak ste ako väčšina ľudí, poviete si OK, keď nie tak nie, nevadí. V tom prípade sa aj Vy nachádzate, alebo krúžite niekde okolo R.
 
Čo teda robiť?
 
Potrebujete sa dostať do stavu mysle P.
 
Ako sa dostanete do tohto stavu mysle? Je to jednoduché.
 
Zmeníte konverzáciu.....
 
Nasmerujete ju na inú tému, na inú úroveň. Môžete začať pátrať po tom, prečo si človek myslí, že mu chcete niečo „natlačiť“, prečo si myslí, že ho chcete oklamať – vychádza to z jeho presvedčenia? Z jeho predošlých skúseností? Je to prienik do jeho Reaktívnej mysle – pátranie po presvedčeniach, názoroch a pod.
 
Je to spôsob, ako preniknúť do reaktívnej mysle, dostať odpovede. Až následne môžete byť úspešný – keď „preklopíte človeka zo stavu reaktívnej mysle, do stavu proaktívnej mysle“.
 
Najlepší spôsob, ako to spraviť je prostredníctvom – Vizualizácie
 
Nechaje ich nech si predstavia sami seba, ako to bude – keď nakúpia Vašu službu, Váš produkt, keď budú s Vami v tíme.... a pod.... Musia to byť ONI – koho si predstavujú – nikto iný!
Ako dostiahnuť vizalizáciu?
 
Jednoduchými otázkami napr. Čo by ste robili s extra 500 EUR, keby ste ich zarobili na budúci mesiac? Kúpili by ste si niečo? Čo by ste s nimi spravili?
 
Vytvorte v mysli človeka možnosti – áno je to možné...
 
Nikdy nepodceňujte svoju možnosť ovplyvniť ľudí – špeciálne tých, ktorí sú okolo Vás.
 
Zapamätajte si – ak vychádzate z reaktívnej mysle ( Vy sami ste v reaktívnej mysli ) Vaše šance na úspech sú na nule – alebo možno niekde okolo 1 %.
 
Ale, ak vychádzate z proaktívnej mysle – šance na úspech sú neodvrátiteľné.
 
Zapamätajte si – ak vychádzate z proaktívnej mysle – premeniť NIE na ÁNO je oveľa jednoduchšie.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára